Monday, December 17, 2007

PENCARIAN..

DALAM KEHIDUPAN INI , PASTI TIDAK AKAN LARI KONSEP "PENCARIAN" DALAM HIDUP KITA...APA YANG INGIN DICARI , APA YANG SEDANG DICARI , APA YANG MENCARI , MENCARI BAHAN ASSIGNMENT ,BAGAIMANA UNTUK MENCARI,MENGAPA PERLU MANCARI DAN SIAPA MENCARI SIAPA....PELIK KAN....TETAPI APA YANG PASTI , DALAM SEHARIAN 24JAM WAKTU YANG KITA GUNAKAN PADA HARI ITU , PASTI AKAN BERLAKU SATU PENCARIAN...TETAPI IANYA BUKAN HANYA TERJADI PADA SATU PENCARIAN SAHAJA MALAH BANYAK...MENCARI BARANG YANG HILANG , MENCARI KEBENARAN , MENCARI KEBERKATAN , MENCARI KAWAN , MENCARI MUSUH , MENCARI LOKASI , .......ENTAH... TAPI APA YANG PASTI , MANUSIA ITU AKAN SENTIASA MENCARI , MENCARI DAN MENCARI SAMPAI DAPAT....ITULAH YANG BERLAKU PADA PENCARIAN....SELAGI TIDAK DAPAT APA YANG INGIN DICARI , SELAGI ITULAH MANUSIA ITU AKAN MENCARI......DAN ITU TIDAK TERKECUALI DALAM KAMUS HIDUP AKU....AKU SENTIASA MENCARI , MENCARI DAN TERUS MENCARI......MENCARI ILMU DAN MENCARI CHINTA ...HUHUHU.....SELAGI AKU TIDAK DAPAT APA YANG INGIN DICARI , SELAGI ITULAH AKU AKAN SENTIASA MELAKUKAN PENCARIAN.......DAN SEKIRANYA SUDAH DAPAT APA YANG DICARI , AKU PERLU MENJAGANYA DENGAN BAIK......TIDAK KIRALAH YANG DICARI ITU ADALAH ILMU ATAUPUN CHINTA....KEDUA-DUANYA KADANGKALA ADALAH BERSANGKUT PAUT DALAM KEHIDUPAN KITA INI...."MENCARI ILMU UNTUK BERCHINTA.....MENCARI CHINTA UNTUK BERILMU"....HAHAHA...PELIK GAK ERK BUNYI TU.......HUHU......AKU INGIN SENTIASA MENCARI ILMU .... AKU DAHAGAKAN ILMU ........SEMAKIN AKU BANYAK MENCARI , BEGITU KERDIL DIRI INI .............

No comments:

4ever

4ever
BBS